Friday, April 20, 2007

MEH, BERKENALAN DENGAN DIRI AKU!

SALAM

Pertama kali melibatkan diri dalam dunia blog-blog ni.Rasanya agak sesuai jugak di ruang ni aku nak bercerita ngan berkongsi sikit pasal diri aku, kerja aku, apa aku buat, apa aku tak buat dan apa aku akan buat... Apa yang aku rasa bila aku cuba, berjaya mahupun gagal dalam membuat sesuatu...heh, jangan salah paham lak..ini bukan blog rintihan..rasa-rasanya aku ni bukanlah jenis bermasalah dalam hidup..cuba kekadang selain dari komik-komik yang aku hasilkan mungkin ni juga boleh dilihat suatu cara untuk aku berhubungan dengan anda-anda kat luar tu..
tak kisah lah sehala atau dua hala..

Oh ya..untuk yang tak pernah kenal aku biar aku beritahu siang-siang.Aku seorang pelukis komik...ya benar..PELUKIS KOMIK sejenis pekerjaan yang dah dari dulu-dulu lagi aku dah rancang nak buat. dari dulu lagi aku dah dok pikir macam mana nak buat..pernah waktu kat sekolah dulu..pasal kemaruk sangat nak melukis komik..aku sampai melukis atas meja sekolah sampai kena marah ngan cikgu kat depan..ngapa aku lukis atas meja?bukan aku takleh lukis atas kertas..tapi saje aku nak tengok macam mana rupa lukisan aku bila dilukis atas atas meja kayu..(Err..isu artistik..tak paham? takpe)

Bersesuai dengan hobi tambahan aku yang suka giler tengok cerita filem tak kisah la cerita betul ke cerita bohong, di samping perangai aku yang suka bercerita sampai kat U dulu ada orang panggil aku sang penglipur lara(tak kisah la dorang nak panggil aku apa pun)..menimbulkan minat untuk aku menghasilkan cerita aku sendiri..Dan komik merupakan media terbaik untuk aku mengekspress apa yang terbenak di dalam otak aku. Apa je aku terpikir nak buat, aku buat..apa je situasi yang terbayang, aku lukis..apa je watak-watak yang aku cipta nak cakap, aku tulis..Dalam lembaran demi lembaran sedar tak sedar jumlahnya dah beratus-beratus!! Dunia yang aku lakar semakin hari semakin luas..Watak yang aku cipta semakin hari semakin ramai..
perjalanan hidup aku sebagai pelukis komik semakin tidak ku sedar semakin jauh..

Bila pikir-pikir balik rasa pelik, dengan sekeping kertas dan tinta tergambar kehidupan manusia..kisah dan watak seiring bergandingan..

untuk sesi berkenalan rasanya agak panjang lebar tulisan aku kali ni..
rasanya sampai disini je dulu..lain kali sambung lagi..chow!

No comments: